Najważniejsze informacje o systemie net47
Kilka słów o
systemie do zarządzania komercyjnymi sieciami internetowymi net47

Współczesny rynek telekomunikacyjny wymaga szybkiej i sprawnej obsługi klienta przy minimalnym nakładzie pracy. Wydajne zarządzanie, analiza aktualnego stanu sieci oraz sprawne zarządzanie finansami, stają się podstawowym wyzwaniem stającym przed pracownikami działów IT oraz obsługi klienta. W nowoczesnej firmie informatycznej problem organizacji relacji z klientem, sprawne wdrażanie nowych usług oraz zarządzanie pracą sieci stają się problemem najwyższej wagi. Oferowany przez naszą firmę system do zarządzania komercyjnymi sieciami internetowymi net47 skutecznie rozwiązuje te problemy. System net47 to wydajne, skuteczne i innowacyjne narzędzie wspierające obsługę sieci komputerowych oraz sprawne zarządzanie relacjami z klientem w pełnym cyklu współpracy.

Wdrożenie net47 krok po kroku
1
Po pierwsze rozmowa

Najważniejsze to dobrze poznać Twoje potrzeby, dzięki temu zaproponujemy idealne rozwiązanie dla Twojej firmy.

2
Po drugie prezentacja

W czasie prezentacji poznasz filozofię systemu i dowiesz się co możemy dla Ciebie zrobić.

3
Po trzecie wdrożenie!

W trakcie wdrożenia wspólnie instalujemy i konfigurujemy system, aby był dostosowany do potrzeb Twojej firmy.

Przygotowany na przyszłość

System NET47 jest w pełni skalowalny - nasze rozwiązanie można zastosować w firmach liczących kilkuset, jak i kilkadziesiąt tysięcy klientów.
Pozwala na zarządzanie usługami dostępu do internetu, telefonii VoIP oraz telewizji IP. Rozbudowane API umożliwia tworzenie i integrowanie własnych rozwiązań. System jest przygotowany na wprowadzenie zmian związanych z deregulacją przepisów. Jeżeli zaistnieje taka konieczność, w ramach aktualizacji udostępniane zostaną zaktualizowane dokumenty np. umowa, regulamin itp.
Praca z systemem możliwa jest zarówno w biurze, jak i w terenie wykorzystując komputery mobilne, smartfony oraz tablety z dostępem do internetu.

Wybrane funkcje systemu net47

net47 składa się z modułów, co pozwala na dobranie konfiguracji odpowiedniej dla indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Zarządzanie relacjami z klientami w pełnym cyklu współpracy
Świadczenie usług internetowych, głosowych i telewizyjnych
Przesyłanie powiadomień przy pomocy SMS oraz poczty e-mail
Zarządzanie czasem pracy pracowników
Tworzenie prostych, jak i bardzo skomplikowanych taryf (Tariff Generating Script)
Eksport danych do Systemu Informacyjnego o Infrastrukturze Szerokopasmowej (SIIS)
Generator informacji niezbędnych do przygotowania sprawozdań przedsiębiorcy telekomunikacyjnego (UKE)
Rozbudowany system uprawnień przypisywanych do grup użytkowników
NET47 API – Interfejs umożliwiający tworzenie własnych modułów, rozszerzających funkcjonalność systemu, a także na łączenie z systemami i urządzeniami stworzonymi przez firmy trzecie
Obsługa baz TERYT (Rejestr urzędowy podziału terytorialnego kraju prowadzony przez GUS)
Wielofunkcyjny Panel Klienta
Przyjazny interfejs użytkownika
Rozbudowany terminarz
Możliwość zdefiniowania bonusów na taryfach za płatności w terminie
Zautomatyzowany system stron z indywidualnymi przypomnieniami, powiadomieniami oraz komunikatami dla klientów
System powiadomień, komunikatów oraz przypomnień SMS
Automatyczne generowanie faktur i ich rozliczanie.
Faktura może zostać przesłania w formie załącznika (pliku PDF) lub unikatowego linku do pliku umieszczonego na serwerze. Ponadto net47 zbiera informacje o tym, kiedy plik został pobrany przez klienta
Kontrola terminowości wpłat połączona ze zdefiniowanymi w elastyczny sposób akcjami (np. ograniczenie prędkości łącza w wypadku nieuregulowania płatności w terminie lub zwiększanie prędkości za terminową wpłatę, połączone z wyświetleniem klientowi odpowiedniego komunikatu)
Automatyczne naliczanie odsetek ustawowych lub lombardowych, tworzenie not obciążeniowych oraz wezwań do zapłaty
Automatyczna obsługa kont i płatności masowych (obsługa wielu banków jednocześnie)
Eksport danych finansowych do programów księgowych
Generator pliku JPK_VAT
Możliwość zdefiniowania indywidualnych terminów płatności dla klientów
Obsługa transakcji walutowych (dokumenty można przygotować zarówno w złotówkach, jak i w walucie obcej)
Rozbudowany system analiz finansowych
Inteligentne generatory (wizzardy) nowego klienta, nowej taryfy, cesji umowy, zmiany i rozwiązania umowy itp.
Obsługa dokumentów podpisywanych elektronicznie
Szablony dokumentów – wygląd wszystkich dokumentów ustalany jest za pomocą łatwych w edycji plików
Tariff Generating Script – Stworzony na potrzeby systemu rozbudowany język skryptowy służący do generowania taryf
Moduł helpdesk zintegrowany z panelem klienta oraz terminarzem
Wydruki seryjne
Zoptymalizowane zarządzanie klientami oraz urządzeniami sieciowymi
Zarządzanie statusem dokumentów (podpisany lub niepodpisany przez klienta)
Magazyn sprzętu powiązany z dokumentami
System kodów kreskowych (zintegrowanych z dokumentami)
Zarządzanie urządzeniami sieciowymi odpowiedzialnymi za autoryzację
Obsługa autoryzacji PPPoE, DCHP oraz VPN PPTP
Możliwość rozproszenia systemu na wielu serwerach fizycznych lub wirtualnych
Możliwość zastosowania w sieciach scentralizowanych, rozproszonych lub mieszanych
Obsługa usługi RADIUS
Silnik bazy danych PostgreSQL zapewniający wysoką wydajność i bezpieczeństwo pracy
System jest aktualizowany przy użyciu menadżera pakietów systemu operacyjnego (CentOS)
System gromadzenia danych oraz generowania statystyk
Obsługa platformy EVIO
Obsługa telefonii VoIP
Obsługa central Adescom
Import billingów z platformy Hiperus (LoVo)
Integracja z urządzeniami LAN Kontroler
Moduły
w podstawowej wersji systemu net47

Podstawowa wersja systemu pozwala m.in. na sprzedaż usług internetowych, zarządzanie koncentratorami MikroTik, automatyczne generowanie i rozliczanie faktur, generowanie dokumentów (m.in. umów). Funkcjonalność ta może zostać rozbudowana przy pomocy modułów dodatkowych.

Moduł ten pozwala na kompleksową i w pełni automatyczną obsługę masowych płatności. Umożliwia jednoczesną obsługę wielu banków, przypisywanie do klienta jednego lub wielu kont bankowych oraz automatyczny odczyt i rozliczanie płatności na podstawie raportów z banku (ELIXIR). Moduł można dostosować do standardu każdego banku w Polsce.

Moduł pozwala na:

  • Automatyczne generowanie faktur na podstawie przypisanej taryfy;
  • Możliwość ręcznego indywidualnego zdefiniowania kwoty zobowiązania dla każdego z okresów, na jaki została podpisana umowa (Preliminarz Płatności);
  • Automatyczne rozliczanie wpłat z banku oraz wpłat w dokonywanych w siedzibie firmy
  • Szybkie KP;
  • Korygowanie wystawionych dokumentów;
  • Wstrzymanie świadczenia usługi na dowolny okres (na wniosek klienta);
  • Możliwość definiowania indywidualnych terminów płatności;
  • Możliwość generowania wydruków seryjnych;
  • Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego

Moduł pozwala na wygenerowanie:

  • Rejestru Sprzedaży – Dla wskazanego zakresu dat wyświetla zestawienie wystawionych FV oraz korekt. Wyświetlane są następujące dane: numer dokumentu, data wystawienia, termin płatności, czy wystawiony dokument jest cykliczny, dane nabywcy, typ klienta, kwota VAT w rozbiciu na stawki, suma VAT oraz kwota dokumentu brutto. Dodatkowo mamy możliwość sortowania według daty wystawienia lub terminu płatności oraz wyfiltrowania dokumentów wystawionych dla konkretnej grupy lub grup klientów oraz dokumentów z wybranych planów numeracyjnych.
  • Rejestru not odsetkowych
  • Zestawienie sald klientów na konkretny dzień
  • Zestawienie należnych odsetek

Moduł umożliwia w pełni automatyczną konfigurację i obsługę urządzeń RouterBOARD oraz systemu operacyjnego RouterOS. Niektóre z funkcji tego modułu, to pełna obsługa MikroTik API, monitorowanie urządzeń, system generowania i przywracania backupów konfiguracji, parametry połączania dla klienta ustawiane są dynamicznie w momencie logowania (z uwzględnieniem bonusów lub ograniczeń prędkości)

Moduł umożliwia pobieranie z urządzenia klienckiego następujących informacji: uptime, MTU, wersja firmware, jakość sygnału, częstotliwość, RX/TX.
Terminarz to rozbudowane narzędzie, które umożliwia zarządzanie czasem pracy pracowników firmy. Pozwala na obsługę zgłoszeń serwisowych, finansowych, księgowych, administracyjnych oraz każdego innego dowolnego typu. Moduł ten jest w pełni konfigurowalny, co pozwala na stworzenie własnych typów zgłoszeń, płatnych usług serwisowych, typów zamknięć oraz akcji wykonywanych w celu realizacji zgłoszenia. Niezrealizowane zgłoszenia są automatycznie przenoszone na następny dzień na tę samą godzinę (lub określoną przez nas) z odpowiednią adnotacja. Możliwe jest także ręczne przenoszenie zgłoszeń z na inną godzinę lub termin. Z poziomu zgłoszenia możemy wysłać wiadomość SMS do klienta lub do pracownika zajmującego się realizacją. W trakcie zamykania zgłoszenia, pracownik ma możliwość wygenerowania faktury np. w sytuacji, kiedy wykonana usługa była odpłatna (np. usunięcie usterki powstałej z winy klienta). Moduł terminarza jest zintegrowany z darmowymi mapami OpenStreetMap dzięki czemu możemy zobaczyć podgląd adresu klienta na mapie oraz wygenerować mapę dojazdu z określonego przez nas wcześniej punktu startowego.
Niejednokrotnie problemem w firmie jest brak narzędzi informowania o tym, co się dzieje w firmie. Moduł komunikatora ułatwia przepływ takich informacji. W każdej chwili szefostwo może zwrócić się do pracowników, jak i pracownicy mogą zwrócić się do szefostwa. Każdy temat może być widoczny dla wszystkich lub tylko wybranych pracowników. W moduł wbudowana jest także funkcja archiwum wiadomości.

Panel klienta pozwala klientowi na:

  • Dostęp do historii transakcji z możliwością podglądu dokumentu,
  • Wygenerowanie druku przelewu,
  • Dostęp do historii wygenerowanych dokumentów (umowy, protokoły itp.),
  • Podgląd aktywnych usług i ich parametrów,
  • Zarządzanie kontem e-mali (alias, przekierowanie),
  • Zarządzenie kontem VoIP (przekierowanie numeru, skrzynka głosowa),
  • Helpdesk dodawanie nowych zgłoszeń z dostępem do historii.
  • Powiązanie konta panelu klienta z kontem na Facebook’u

Moduł umożliwia wysyłkę SMS do:

  • wszystkich klientów,
  • pojedynczych klientów,
  • grup,
  • pracowników firmy (np. informacja o nowym zgłoszeniu serwisowym).

Moduł umożliwia, wysyłkę SMS do:

  • wszystkich klientów,
  • pojedynczych klientów,
  • grup,
  • pracowników firmy (np. informacja o nowym zgłoszeniu serwisowym).
Moduł ten integruje system NET47 z bazą Krajowego Rejestru Urzędowego Podziału Terytorialnego Kraju prowadzonego przez GUS. Baza TERYT obejmuje wszystkie województwa, powiaty, gminy, miejscowości i ulice w Polsce. Pozwala na przechowywanie danych adresowych klientów w sposób zunifikowany, zgodny z bazami adresowymi akceptowanymi m.in. przez UKE, na etapie dodawania nowego klienta system weryfikuje, czy pod wskazanym adresem jest lub był przyłączony któryś z klientów. Moduł ten posiada funkcję ręcznej i automatycznej aktualizacji bazy danych.
NET47 składa się z dwóch zasadniczych części Backendu i Frontendu, API służy do wymiany danych pomiędzy obydwoma częściami, umożliwia także komunikację z urządzeniami lub systemami sieciowymi domyślnie nieobsługiwanymi. To potężne narzędzie programistyczne pozwala na dowolne rozbudowanie funkcjonalności systemu. API posiada często aktualizowana pełną dokumentację dostępną na stronie wiki2.net47.pl
Szablony wszystkich wykorzystywanych w systemie dokumentów zarządzane są przy pomocy jednego modułu. Format, w którym tworzone i przechowywane są szablony pozwala w prosty sposób na ich edycję w aplikacjach biurowych jak LibreOffice lub OpenOffice. Wprowadzenie w dokumentach wszelkiego rodzaju poprawek jest dziecinnie proste i nie wymaga wiedzy programistycznej.
Moduł ten odpowiada za obsługę i wyświetlanie klientom komunikatów. Komunikaty dzielimy na trzy zasadnicze części:
  • komunikaty wstępnie zdefiniowane - przykładem takich komunikatów są komunikaty o nieuregulowanych płatnościach lub uruchomieniu ograniczenia prędkości za brak wpłaty w terminie;
  • komunikaty indywidualne - jednorazowy komunikat skierowany do konkretnego klienta;
  • komunikaty masowe - jednorazowo przesyłane do grup lub wszystkich klientów (np. informacja o planowanych pracach serwisowych);
Wszystkie powyższe komunikaty mogą być połączone z akcją np. wymaganym potwierdzeniem przeczytania. Obsługa komunikatów realizowana jest obecnie tylko przez urządzenia Redback, Mikrotik, Cisco. Obsługa przez inne urządzenia wymaga konsultacji. Jeżeli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami.
Wszystkie dokumenty finansowe są przesyłane automatycznie na zdefiniowany adres e-mail. Dla kont mailowych, utworzonych w systemie, możliwe jest ustawienie automatycznego przekierowania na dowolny adres e-mail.
Z poziomu karty klienta, dla każdego komputera (loginu) możliwe jest uzyskanie informacji na temat historii logowań oraz prędkości pobierania i wysyłania. Wydajność, z jaką system jest w stanie gromadzić dane, dla Redback BRAS to około 10 000 komputerów w cyklu 5 minutowym (wydajność może zostać dowolnie zwiększona przez dodanie kolejnego serwera). Statystyki obsługiwane są obecnie tylko przez urządzenia Redback i Mikrotik. Obsługa przez inne urządzenia wymaga konsultacji. Jeżeli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami.
Moduł ten w zdefiniowanych przez administratora, okresach wykonuje pełną kopie bazy danych. Kopia ta może być wykonywana na lokalny lub zdalny serwer.
System NET47 jest przygotowany na obsługę adresacji IPv6.
TGS to stworzony na potrzeby systemu net47 język skryptowy służący do generowania taryf. Umożliwia stworzenie dowolnej taryfy na usługi internetowe, telefoniczne oraz telewizyjne lub dowolnej ich kombinacji. Wprowadza podział na taryfę nadrzędną, w której definiuje się podstawowe parametry jak nazwa taryfy, prędkości, stawkę VAT itp. oraz na dowolna liczbę subtaryf w zależności od okresu ich trwania (np 6, 12, 18, 24, 30, 36 miesięcy). Każda taryfa, zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami może zmieniać się w czasie. Mamy możliwość manipulowania ceną abonamentu (dowolna wartość dla każdego okresu), prędkościami (możliwe jest wprowadzanie zmian dla każdego okresu trwania taryfy: dnia miesiąca, dnia tygodnia i godziny), definiowania ograniczeń za nieuregulowanie należności. Mamy także możliwość tworzenia taryf prepaid.
Moduł ten umożliwia tworzenie dowolnej ilości rejestrów kasowych i bankowych oraz przypisywanie do nich użytkowników systemu.
System logowania zapisuje dane o ruchu w sieci w standardzie CISCO. Integralną częścią modułu jest wyszukiwarka, która umożliwia zgodnie z zadanymi parametrami wyszukanie informacji o danym połączeniu.
Moduł ten umożliwia stworzenie kont Ajenta, które w zależności od potrzeb mogą służyć do przyjmowania płatności w innych punktach niż siedziba firmy.
Moduł ten umożliwia podpisywanie wygenerowanych w NET47 dokumentów w formacie .pdf (np.: umów) za pomocą tabletu lub urządzenia mobilnego obsługującego rysik.
Moduły dodatkowe

Moduły te rozszerzają funkcjonalność systemu, nie znajdują się w wersji podstawowej. Cennik modułów dodatkowych znajduje się pod tym adresem.

System NET47 umożliwia przygotowanie plików wymiany danych z programami księgowymi:

Comarch Opt!ma – dla wersji 2014.2 (lub starszej) oraz 2014.5 (lub nowszej) wykorzystując mechanizm importu off-line (praca rozproszona) możliwe jest zaimportowanie w programie Comarch Opt!ma: danych teleadresowych klientów (ustalenie kategorii, prefiksu domyślnego konta przychodów, prefiksu domyślnego konta rozchodów), faktur do rejestru VAT (kategoria pozycji), wpłat z rejestru kasowego oraz przelewów bankowych (Rachunek, Kategoria).
Subiekt GT – eksport danych o wystawionych fakturach w pliku *.EPP.

Jeżeli korzystają Państwo z innego oprogramowania księgowego i program ten przewiduje funkcję importu danych możemy przygotować eksport w formacie kompatybilnym z tym programem.

Moduł gromadzi dane i wyświetla je w formie czytelnych, konfigurowalnych wykresów. Dla każdej serii danych możemy zdefiniować okres oraz agregację (zsumowane dane dla: jednego dnia, tygodnia, miesiąca, kwartału, półrocza lub roku).
Prezentowane są dane dotyczące:

  • Wpłat bankowych (kwota, ilość)
  • Operacji Kasa Przyjęła (kwota, ilość)
  • Operacji Kasa Wydała (kwota, ilość)
  • Faktur (ilość wystawionych dokumentów oraz ich kwota)
  • Korekt (ilość wystawionych dokumentów oraz ich kwota)
  • Saldo (kwota)
  • Zadłużenie (kwota, ilość zadłużonych klientów)
  • Nadpłaty (kwota, ilość klientów z nadpłatami)
  • Nowi klienci (ilość)
  • Wypowiedzenia (ilość)
  • Podpisane Umowy (ilość)
  • Rozwiązania Umowy (ilość)

Moduł magazynu służy do ewidencjonowania sprzętu sieciowego, który jest wydawany klientom oraz wykorzystywany w firmie.

  • Możliwość utworzenia indywidualnych magazynów dla pracowników,
  • Dodawanie i zarządzanie dostawcami sprzętu,
  • Tworzenie grup towarowych (np. anteny, okablowanie, urządzenia MikroTik, urządzenia Ubiquiti itp.),
  • Tworzenie własnych cech towarów i przypisywanie ich do grup towarowych,
  • Słownik towarów,
  • Przenoszenie sprzętu pomiędzy magazynami wymaga zatwierdzenia,
  • Bezpośrednia integracja modułu magazynu z wizzardem dodawania nowej taryfy. Wartość wydanego sprzętu jest uwzględniana na wygenerowanych dokumentach,
  • Integracja z modułami obsługującymi urządzenia GPON,

Zgodnie z art. 7 ustawy Prawo telekomunikacyjne z dn. 16 lipca 2004 (Dz. U. 2004.171.1800) każdy przedsiębiorca telekomunikacyjny ma obowiązek przedłożenia Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej sprawozdania z działalności telekomunikacyjnej.
Moduł Generator sprawozdań przedsiębiorcy telekomunikacyjnego (UKE) udostępnia następujące informacje.
Dla usług dostępu do Internetu:

  • Łączna liczba użytkowników dostępu do Internetu z podziałem na województwa, konsumentów i firmy,
  • Łączne przychody (w PLN, bez VAT) z usług dostępu do Internetu z podziałem na województwa, konsumentów i firmy,
  • Łączne przychody z usług dostępu w rozbiciu na technologię,
  • Łączna liczba użytkowników dostępu do Internetu w rozbiciu na technologię.

Dla usług telefonii VoIP (w połączeniu z modułem Asterisk):

  • Łączny czas trwania połączeń wychodzących,
  • Czas trwania połączeń krajowych na numery stacjonarne,
  • Czas trwania połączeń krajowych na numery komórkowe,
  • Czas trwania połączeń międzynarodowych,
  • Przychody z tytułu świadczenia usługi, w PLN bez VAT,
  • Przychody z połączeń krajowych na numery stacjonarne,
  • Przychody z połączeń krajowych na numery komórkowe,
  • Przychody z połączeń międzynarodowych,
  • Łączny czas trwania połączeń

Moduł pozwala m.in. na:

  • Automatyczną konfigurację i obsługę urządzeń Redback
  • Monitorowanie urządzeń, podgląd parametrów
  • System generowania i przywracania backupów konfiguracji
  • Parametry połączania dla klienta ustawiane są dynamicznie w momencie logowania (z uwzględnieniem bonusów lub ograniczeń prędkości)
  • Aktualizację hasła, adresu IP
  • Przekierowanie na stronę ze zdefiniowanym komunikatem z możliwością potwierdzenia przez Klienta (np. komunikat z przypomnieniem o płatności)

Moduł pozwala m.in. na:

  • Konfiguracja końcówek ONU
  • Autoryzacja końcówek ONU z Radiusa
  • Pobieranie danych z końcówek ONU: nazwa profilu, adres IP, maska, adresy serwerów DNS, szybkości na portach, numer VoIP, medium transmisji, temperatura itd.
  • Restart końcówki ONU
  • Wyczyszczenie tablicy MAC dla końcówki ONU
  • Ustawienie statusu na porcie końcówki ONU
  • Ustawienie medium transmisji dla portu końcówki ONU
  • Ustawienie profilu na końcówce ONU
  • Zapisanie konfiguracji na OLT
  • Wyłączenie lasera na końcówce ONU na określoną liczbę sekund
  • Całkowite zablokowanie ruchu końcówce ONU
  • Usunięcie końcówki ONU z OLT
  • Możliwość wyświetlenia listy wszystkich końcówek ONU ze statusem dla każdej końcówki (invalid, inactive, active, running)
  • Integracja z modułem magazyn

Provisioning pozwala na zdalną konfigurację urządzeń klienckich z poziomu systemu NET47:

  • WAN – zarządzanie typem połączenia, statusem, metodą uwierzytelniania, nazwą użytkownika, hasłem, MTU, Interwałem LCP;
  • LAN – zarządzanie adresem serwera DHCP, maską podsieci, statusem serwera DHCP, Zakresem przydzielanych adresów IP, czasem, na który przydzielany jest adres IP;
  • WLAN – zarządzanie statusem sieci bezprzewodowej, trybem pracy, szerokością kanału, parametrem „Wi-Fi Multimedia”, numerem kanału, mocą nadawania, interwałem rozgłaszania (Beacon), regionem;
  • WLAN SSID – zarządzanie SSID, ukrywanie SSID, trybem autentykacji, typem szyfrowania, kluczem WEP, maksymalną liczbą urządzeń;
  • SYSTEM – zarządzanie portem HTTP, językiem urządzenia, hasłem administratora, hasłem użytkownika, typem hasła GPON, hasłem GPON, hasłem telnet;
  • Zarządzanie przekierowaniem portów;
  • Konfiguracja VoIP – IP serwera, SIP port, kodeki, Rx/Tx gain, kancelacja echa, tryb FAX;
  • Zapisanie konfiguracji jako domyślnej dla danego modelu ONT;
  • Eksport konfiguracji do pliku CSV;
  • Import konfiguracji z pliku CSV

Moduł pozwala m.in. na:

  • Dodanie końcówki do OLT – Jeżeli ONU jest podłączone do OLT to powinno zostać wykryte automatycznie;
  • Pobieranie podstawowe informacje o końcówce ONU;
  • Dodawanie Tcontów do końcówki ONU (spośród tych które są zdefiniowane na OLT);
  • Dodawanie oraz usuwanie GEM Portów;
  • Dodawanie oraz usuwanie Service;
  • Zarządzanie portami ONU np. ETH, WiFi itd. – Możliwość zmiany Mode (access, trunk, hybrid, transparent oraz none); Po określeniu odpowiedniego Mode można dodawać i usuwać VLANY w kolumnie VlanList; Dla portów ETH można zdefiniować MVlanTagMode (stripped, notStripped oraz translated);
  • Dodawanie/usuwanie Service Portów;
  • Zarządzanie VPORT – Pozwala na zmianę ConfMode (access, trunk, hybrid), zmianę wersji Igmp (v1, v2, v3), włączenie wyłączenie Fast-Leave, zdefiniowanie danego VPORT jako receive dla podanego MVlan na MVlanRecv (MVlan można wybrać z listy Mvlanów zdefiniowanych wcześniej na ZTE OLT); Dla software v 1.x na OLT dopisywanie Vlanów;
  • Zarządzania Mvlanami;
  • Zarządzanie WanIP;
  • Zarządzanie MgmtIP – tylko dla software 1.x na OLT;
  • Usunięcie konfiguracji końcówki ONU oraz usunięcie jej powiązania NAS;
  • Wymuszenie reboota ONU;
  • Statystki/Wykresy siły sygnału oraz dystansu – Informacje są pobierane co godzinę i przechowywane przez 12 miesięcy (TYLKO SOFTWARE 1.x);
  • Możliwość tworzenia szablonów konfiguracji które można wykorzystać do szybkiej konfiguracji ONU;
  • Integracja z modułem magazyn.

Moduł pozwala m.in. na:

  • Dodanie końcówki do OLT;
  • Pobieranie podstawowych informacje o końcówce ONU;
  • Dodanie Service Portu;
  • Lista Service Port;
  • Konfiguracja Ont IP;
  • Usunięcie konfiguracji końcówki ONU oraz usunięcie jej powiązania NAS;
  • Wymuszenie reboota ONU;
  • Możliwość tworzenia szablonów konfiguracji wykorzystać można do szybkiej konfiguracji ONU;
  • Integracja z modułem magazyn.

Opis funkcjonalności modułu zostanie wkrótce uzupełniony.

Moduł działa w oparciu o centralę Asterisk, skonfigurowany i udostępniany przez naszą firmę obraz systemu (niezbędne jest przygotowanie osobnego serwera lub maszyny wirtualnej na potrzeby centrali). Moduł daje możliwość zestawienia SIP Trunk m.in. z firmą LoVo

  • Tworzenie i zarządzanie kont VoIP z poziomu systemu,
  • Billing on-line z listą połączeń wychodzących i przychodzących,
  • Poczta głosowa,
  • Prezentacja numeru,
  • Przekierowanie na dowolny numer,
  • Możliwość sprzedaży usług telefonicznych w systemie PostPaid oraz PrePaid,
  • Obsługa wielu zakresów numeracyjnych,
  • Obsługa wielu operatorów,
  • Obsługa numerów przenoszonych,
  • Zintegrowana obsługa tablic Numerów Kierowania Alarmowego (NKA),
  • Możliwość importowania aktualnych tablic (NKA),
  • Bilingi,
  • Grupy Bilingowe,
  • FAX to mail,
  • Zarządzanie prefiksami,
  • Informacja o połączeniach nieprzeliczonych,
  • Darmowe minuty,
  • Darmowe numery,
  • Kontrola opłat – limit kwotowy dla konkretnego numeru,
  • Kontrola opłat – limit kwotowy główny dla wszystkich numerów klienta,
  • ustalenie kwotowego progu dla konkretnego numeru, po którego przekroczeniu zostanie przesłane powiadomienie E-mail lub SMS,
  • ustalenie kwotowego progu głównego dla wszystkich numerów klienta, po którego przekroczeniu zostanie przesłane powiadomienie E-mail lub SMS,
  • Konteksty.

Moduł integruje system NET47 z modułami centralowymi ADESCOM. Pozwala na:

  • Dodawanie klienta do centrali
  • Dodawanie klientowi nowego CLID’a (CLID – Calling Line Identification)
  • Ustawianie podanego CLID’a jako aktywnego
  • Modyfikacja CLID’a o podanym numerze callerID
  • Usunięcie CLID’a
  • Zwrócenie wszystkich CLID’ów dla klienta o podanym ID
  • Konfiguracja dla podanego numeru promocji zdefiniowanej z wykorzystaniem szablonu o podanym id. Promocja będzie obowiązywała w podanych datach
  • Dodanie promocji dla podanego numeru telefonu
  • Wylistowanie rekordów billingowych dla podanego numeru, zawierające się pomiędzy podanymi datami używając przekazanych opcji
  • Wylistowanie ilości wolnych numerów, jeżeli ustawiono zostanie maska zostaną zwrócone numery które się dopasują
  • Wylistowanie dostępnych linii dla typu telefonu
  • Wylistowanie dostępnych typów telefonów dla obecnie zalogowanego resellera
  • Wylistowanie dostępnych (dla resellera) pul numerów
  • Wylistowanie taryf wraz z powiązanymi promocjami

Netstork to aplikacją do paszportyzacji i inwentaryzacji sieci dla lokalnych operatorów telekomunikacyjnych i internetowych (http://netstork.globema.pl). Program NetStork pozwala na:

  • modelowanie Sieci FTTH, miedzianych bezprzewodowych oraz światłowodowych;
  • integrację z darmowymi mapami on-line;
  • pracę w terenie i w biurze;
  • nanoszenie przebiegu kanalizacji, studni, słupów;
  • tworzenie schematów budynków i połączeń sieciowych;
  • prostą i intuicyjną obsługę.

Moduł ten umożliwia w pełni automatyczne obliczanie należnych odsetek ustawowych lub lombardowych oraz generowanie not odsetkowych.

Moduł ten umożliwia generowanie „wezwań do zapłaty” dla jednej lub wielu faktur klienta.
Na liście wystawionych wezwań do zapłaty mamy możliwość sprawdzenia, czy dokumenty, do których zostało wystawione wezwanie zostały uregulowane.
Na dokumencie wezwania do zapłaty prezentowane są następujące dane:

  • numer FV;
  • data wystawienia;
  • kwota brutto;
  • termin płatności;
  • kwota pozostała do zapłaty;
  • odsetki;
  • ilość wezwań wygenerowanych do FV;

LAN kontroler to proste urządzenie spełniające rolę serwera www, na którym prezentowane są odczyty różnego rodzaju czujników. Pozwala kontrolować zdalnie do 6 wyjść. Moduł pozwala na zarządzanie z poziomu systemu NET47 dowolną ilością urządzeń LAN Kontroler.

Moduł pozwala m.in. na:

  • Otrzymanie od EVIO listy z pakietami;
  • Utworzenie tzw. promocji – Na promocję składają się wybrane pakiety z możliwością zdefiniowania, od którego, do którego okresu są aktywne i w jakiej cenie. Przykładowo możliwe jest utworzenie promocji, w której klient otrzymuje pełen zestaw pakietów TV przez pierwsze kilka miesięcy. Wybrane z nich za 0 zł, a po okresie testowym, pakiety które klient otrzymał za 0 zł, mogą zostać wygaszone lub stać się odpłatne w określonej cenie. Wszystkie parametry naszej telewizyjnej promocji mogą zostać dostosowane do własnych potrzeb. Promocja jest przypisywana do taryfy klienckiej oraz urządzenia STB i na tej podstawie wystawiane są faktury;
  • Ręczne przypisanie pakietu do taryfy klienta;
  • Informacja o pakietach, które mają być aktywne w danej chwili na STB klienta. Uprawienia pobierane są przez EVIO bezpośrednio z naszego serwera;
  • Generowanie comiesięcznych raportów świadczonych usług TV dla EVIO;
  • Integracja z modułem magazyn;
  • Jeżeli korzystamy z modułu DASAN możliwe jest uzyskanie dodatkowych informacji z urządzenia DASAN ONU:
    – Do którego portu podpięty jest STB i jego status.
    – Jeżeli STB jest uruchomiony wyświetlana jest informacja o uruchomionym programie.
  • Obsługa usługi EVIO eGO!

Moduł TOK został stworzony z myślą o pracownikach Biur Obsługi Klienta oraz Call Center, zajmujących się telefoniczną obsługą klientów indywidualnych oraz biznesowych.
Głównymi zadaniami pracowników BOK są: przyjmowanie oraz wykonywanie połączeń telefonicznych, diagnozowanie problemów i rozwiązywanie ich oraz informowanie klienta o statusie rozwiązywania danego problemu, jak również sprzedaż usług. Moduł TOK ma usprawnić ich pracę.

Podstawową funkcjonalnością modułu jest ewidencjonowanie połączeń przychodzących oraz wychodzących z firmy. Moduł pozwala na stworzenie własnego słownika tematów rozmów z klientami. W celu ułatwienia wyszukania właściwego tematu rozmowy, słownik pozwala na dowolne grupowanie tematów. Pracownik jest w stanie w trakcie trwania rozmowy wybrać z listy jej temat oraz wprowadzić krótki opis.
Moduł dodatkowo może zostać zintegrowany z centralą telefoniczną Asterisk (trwają pracę nad integracją z innymi centralami). Integracja ta rozszerza funkcjonalność modułu TOK do następujących funkcji: rozpoznanie klienta na podstawie numeru telefonu, z którego wykonywane jest połączenie oraz przesłanie informacji na wskazany numer/numery komunikatora GG. Jeszcze przed podniesieniem słuchawki, pracownik otrzymuje informację o numerze telefonu dzwoniącego - wyświetlana jest nazwa odszukanego klienta, jego aktualne saldo oraz bezpośredni link do karty klienta w net47.
Pondato moduł TOK jest narzędziem służącym do aktualizowania numerów telefonów przypisanych do klienta. W sytuacji, kiedy numer telefonu nie został powiązany z klientem, pracownik otrzymuje odpowiednią informację oraz ma możliwość przejścia na stronę, gdzie w prosty sposób wykonuje takie powiązanie.
Moduł TOK jest cennym źródłem informacji dla osób zarządzających pracownikami.
Dzięki niemu będziemy zawsze mieć aktualną listę kontaktową klientów oraz rozpoznawać ich na etapie przyjmowania połączenia.

Moduł ten umożliwia ewidencje sprzedaży VAT dla faktur wystawionych w systemie NET47.